Zajęcia dodatkowe
RELIGIA (dzieci 6-letnie)
Katechetka poprzez zabawne opowiadania i piosenki wprowadza dzieci w świat wiary.
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
Podczas tych zajęć dzieci pozbywają się złych nawyków, rozwijają percepcję słuchową, ćwiczą prawidłową wymowę.
Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w zespołach 2 -3 osobowych z częstotliwością dostosowaną do potrzeb dzieci i możliwości placówki.
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Podczas zajęć SI dziecko pod okiem terapeuty i przy jego wsparciu, wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz układy zmysłów (równowagi, propriocepcji-czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku).
Zajęcia odbywają się w sali przeznaczonej do terapii SI. Podczas terapii wykorzystywane są sprzęty i pomoce, wspierające rozwój ruchowy dziecka oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.
TERAPIA PEDAGOGICZNA
JĘZYK ANGIELSKI
Zajęcia odbywają się poza podstawą programową w godzinach 12.30 - 15.30.
Podczas zajęć dzieci w piosenkach, grach i zabawach oswajają się z prawidłowym brzmieniem podstawowych słówek i zwrotów języka angielskiego, ćwiczą ich wymowę.
Zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu z podziałem na grupy wiekowe.
ZAJĘCIA TANECZNE
Zajęcia odbywają się poza podstawą programową w godzinach 12.30 - 15.30.
Podczas tych zajęć dzieci poznają ciekawe układy taneczne.
Zajęcia odbywają się raz 2 razy w tygodniu.
RYTMIKA
Podczas tych zajęć maluchy uczą się wyczucia rytmu, oraz własnego ciała, płynności ruchów, wrażliwości muzycznej. Dzieci poznają różne piosenki i zabawy muzyczno - ruchowe, przygotowują się do uroczystości przedszkolnych, ćwiczą programy artystyczne.
Zajęcia odbywają się grupowo 1 raz w tygodniu.
Zajęcia terapeutyczne obejmują usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji. Celem zajęć jest usprawnianie opóźnień i tym samym zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.
Umiejętność czytania i pisania uwarunkowane są prawidłowym rozwojem wszystkich funkcji percepcyjno – motorycznych ( wzrokowych, słuchowych, ruchowych) oraz ich współdziałania.
Cele zajęć terapeutycznych:
Przygotowanie dzieci do czytania i pisania poprzez kształtowanie i rozwijanie:
- analizy i syntezy wzrokowej
- analizy i syntezy słuchowej
- spostrzegawczości
- orientacji przestrzennej i kierunkowej
- bezpośredniej pamięci wzrokowej i słuchowej
- koordynacji wzrokowo- słuchowo – ruchowej
- koncentracji uwagi
- sprawności manualnej
Wymienione cele mogą być osiągnięte przez wczesne wykrycie zachowań i dysfunkcji rozwojowych i prowadzenie oddziaływań terapeutycznych dostosowanych do wieku dziecka jak i rozwoju stopnia zaburzenia.
Program pomocy dzieciom 5 – 6 letnim zagrożonym dysleksją przejawiającym symptomy nadpobudliwości i niepokoju – koncepcja własna ćwiczeń.
Celem mojego programu jest zwrócenie uwagi na specyficzne, indywidualne właściwości niektórych dzieci w wieku przedszkolnym.
Podjęcie odpowiednich działań z tymi dziećmi , u których obserwuje się wymienione dysfunkcje rozwojowe . Może wyeliminować, bądź znacznie złagodzić zaburzenia emocjonalne, będące skutkiem niepowodzeń i trudności.
Terapia dzieci leworęcznych z obniżoną sprawnością grafomotoryczną – koncepcja własna ćwiczeń.
Ćwiczenia, które mają pomóc leworęcznym dzieciom w ich egzystencji w praworęcznym społeczeństwie, a przede wszystkim uświadomić dorosłym , że „ inne” nie znaczy „ gorsze”.
Program zawiera ćwiczenia:
- rozwijające motorykę rąk
- pobudzające motywację do czynności grafomotorycznych
- kształcące prawidłowy uchwyt i regulację napięcia mięśniowego rąk
- kształcące nawyki ruchowe związane z kierunkiem pisania
- kształcące koordynację wzrokowo – ruchową
- rozwijające orientację w schemacie ciała i przestrzeni
- zmierzające do ustalenia dominacji jednej ręki
Terapia ręki – to przede wszystkim ćwiczenia oraz zabawy, dzięki którym jest usprawniana motoryka mała, umiejętności chwytu oraz koordynacji pomiędzy dłońmi. Terapię ręki stosuję w pracy z dziećmi np. z zaburzeniami napięcia w obrębie kończyny górnej, trudnościami z wykonywaniem codziennych czynności , problemami w zabawach manualnych trudnościami grafomotorycznymi.
„ Strach ma wielkie oczy” – koncepcja własna ćwiczeń. Terapia zabawą. Terapia przez sztukę.
Podczas zabawy wskazane jest modelowanie niektórych zachowań dziecka lub wzmacnianie samodzielnie podejmowanych przez nie osób. Innym razem właściwsza jest pomoc w organizacji i uporządkowaniu kolejnych kroków. Metod i dróg wspomagania poznawczego funkcjonowania dziecka jest wiele, a zabawa stanowi wspaniałą do tego okazję. Nigdy jednak nie mogą to być rozmowy i polecenia formułowane bez uprzedniego upewnienia się, na czym aktualnie skoncentrowane jest dziecko i jakiego wsparcia od nas wymaga.
Prowadząca i realizująca programy:
pedagog terapeuta Joanna Sącińska
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 04-04-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 862