Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia dodatkowe

RELIGIA (dzieci 6-letnie)

Katechetka poprzez zabawne opowiadania i piosenki wprowadza dzieci w świat wiary.
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

Podczas tych zajęć dzieci pozbywają się złych nawyków, rozwijają percepcję słuchową, ćwiczą prawidłową wymowę.
Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w zespołach 2 -3 osobowych z częstotliwością dostosowaną do potrzeb dzieci i możliwości placówki.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Podczas zajęć SI dziecko pod okiem terapeuty i przy jego wsparciu, wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz układy zmysłów (równowagi, propriocepcji-czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku).
Zajęcia odbywają się w sali przeznaczonej do terapii SI. Podczas terapii wykorzystywane są sprzęty i pomoce, wspierające rozwój ruchowy dziecka oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.

TERAPIA PEDAGOGICZNA

JĘZYK ANGIELSKI

Zajęcia odbywają się poza podstawą programową w godzinach 12.30 - 15.30.
Podczas zajęć dzieci w piosenkach, grach i zabawach oswajają się z prawidłowym brzmieniem podstawowych słówek i zwrotów języka angielskiego, ćwiczą ich wymowę.
Zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu z podziałem na grupy wiekowe.

ZAJĘCIA TANECZNE

Zajęcia odbywają się poza podstawą programową w godzinach 12.30 - 15.30.
Podczas tych zajęć dzieci poznają ciekawe układy taneczne.
Zajęcia odbywają się raz 2 razy w tygodniu.

RYTMIKA

Podczas tych zajęć maluchy uczą się wyczucia rytmu, oraz własnego ciała, płynności ruchów, wrażliwości muzycznej. Dzieci poznają różne piosenki i zabawy muzyczno - ruchowe, przygotowują się do uroczystości przedszkolnych, ćwiczą programy artystyczne.
Zajęcia odbywają się grupowo 1 raz w tygodniu.


Zajęcia terapeutyczne obejmują usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji. Celem zajęć jest usprawnianie opóźnień i tym samym zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.

Umiejętność czytania i pisania uwarunkowane są prawidłowym rozwojem wszystkich funkcji percepcyjno – motorycznych ( wzrokowych, słuchowych, ruchowych) oraz ich współdziałania.

Cele zajęć terapeutycznych:

Przygotowanie dzieci do czytania i pisania poprzez kształtowanie i rozwijanie:

  • analizy i syntezy wzrokowej
  • analizy i syntezy słuchowej
  • spostrzegawczości
  • orientacji przestrzennej i kierunkowej
  • bezpośredniej pamięci wzrokowej i słuchowej
  • koordynacji wzrokowo- słuchowo – ruchowej
  • koncentracji uwagi
  • sprawności manualnej

Wymienione cele mogą być osiągnięte przez wczesne wykrycie zachowań i dysfunkcji rozwojowych i prowadzenie oddziaływań terapeutycznych dostosowanych do wieku dziecka jak i rozwoju stopnia zaburzenia.

Program pomocy dzieciom 5 – 6 letnim zagrożonym dysleksją przejawiającym symptomy nadpobudliwości i niepokoju – koncepcja własna ćwiczeń.

Celem mojego programu jest zwrócenie uwagi na specyficzne, indywidualne właściwości niektórych dzieci w wieku przedszkolnym.

Podjęcie odpowiednich działań z tymi dziećmi , u których obserwuje się wymienione dysfunkcje rozwojowe . Może wyeliminować, bądź znacznie złagodzić zaburzenia emocjonalne, będące skutkiem niepowodzeń i trudności.

Terapia dzieci leworęcznych z obniżoną sprawnością grafomotoryczną – koncepcja własna ćwiczeń.

Ćwiczenia, które mają pomóc leworęcznym dzieciom w ich egzystencji w praworęcznym społeczeństwie, a przede wszystkim uświadomić dorosłym , że „ inne” nie znaczy „ gorsze”. 

Program zawiera ćwiczenia:

  • rozwijające motorykę rąk
  • pobudzające motywację do czynności grafomotorycznych
  • kształcące prawidłowy uchwyt i regulację napięcia mięśniowego rąk
  • kształcące nawyki ruchowe związane z kierunkiem pisania
  • kształcące koordynację wzrokowo – ruchową
  • rozwijające orientację w schemacie ciała i przestrzeni
  • zmierzające do ustalenia dominacji jednej ręki

Terapia ręki – to przede wszystkim ćwiczenia oraz zabawy, dzięki którym jest usprawniana motoryka mała, umiejętności chwytu oraz koordynacji pomiędzy dłońmi. Terapię ręki stosuję w pracy z dziećmi np. z zaburzeniami napięcia w obrębie kończyny górnej, trudnościami z wykonywaniem codziennych czynności , problemami w zabawach manualnych trudnościami grafomotorycznymi.

„ Strach ma wielkie oczy” – koncepcja własna ćwiczeń. Terapia zabawą. Terapia przez sztukę.

Podczas zabawy wskazane jest modelowanie niektórych zachowań dziecka lub wzmacnianie samodzielnie podejmowanych przez nie osób. Innym razem właściwsza jest pomoc w organizacji i uporządkowaniu kolejnych kroków. Metod i dróg wspomagania poznawczego funkcjonowania dziecka jest wiele, a zabawa stanowi wspaniałą do tego okazję. Nigdy jednak nie mogą to być rozmowy i polecenia formułowane bez uprzedniego upewnienia się, na czym aktualnie skoncentrowane jest dziecko i jakiego wsparcia od nas wymaga.

Prowadząca i realizująca programy:
pedagog terapeuta Joanna Sącińska

Podmiot udostępniający informację:
Przedszkole Samorządowe nr 24 z oddziałami integracyjnymi im. Misia Uszatka w Piotrkowie Trybunalskim
odpowiada: Henryka Zawiślak
data: 20-03-2017
wytworzył: Henryka Zawiślak
data: 20-03-2017
data: 20-03-2017

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 04-04-2015 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 862